poniedziałek, 10 stycznia 2011

Nowy Rok rozpoczynam sukieneczką do chrztu

Czyli robiłam to co lubię najbardziej ;)
Sukieneczka niby taka jak zawsze, ale tylko z pozoru. Jak dotąd nigdy nie zrobiłam dwóch identycznych, zawsze różnią się szczegółami. Od oryginału różni się w bardzo dużym stopniu - zupełnie inaczej robię karczek sukienki niż jest w opisie, są inne rękawy i wykończenie. W zasadzie to łatwiej mi powiedzieć co wzięłam z opisu - ogólny pomysł, wzór falbanki ( choć też go zmodyfikowałam - moja jest krótsza, ma mniej rzędów i ja nie wrabiam kwiatuszków tylko przyszywam je) i wzór ściegu spódniczki.
Sukieneczka jest na roczną dziewczynkę, więc jest nieco większa niż zwykle. Jest dość krótka ma około 42 cm długości, druga falbanka jest bardziej schowana i nie ma kwiatuszków. Kwiatki na pierwszej falbance są za to większa mają około 3 cm średnicy. Rękawki tez są inne nić robiłam dotąd. Po pierwsze są zwężane, po drugie zakończone na prosto i wykończone oczkami rakowymi. W ten sam sposób wykończony jest dekolt.

Do sukieneczki zrobiłam niemal gładki kapelusik z identycznymi kwiatuszkami i koronką jak w sukience.

Do tego pasująca koronka na świecę.

I szatka obrębiona taka samą koronką.




Szatkę kończyłam w ostatniej chwili. Zdjęcie robiłam w biegu. Nie jestem z tego zadowolona. Mój perfekcjonizm ucierpiał bardzo, nie zdążyłam jej ukrochmalić :( Ale niestety nie da się pracować z chorym i marudnym dzieckiem przy boku, a w ostatni weekend Janek miał temperaturę przekraczającą nawet 40 stopni.
Jeszcze troszkę danych technicznych. Sukienkę robiłam z włóczki akrylowej przeznaczonej na wyroby dziecięce, szydełkiem 1,5 i 2,5 mm. Zużyłam około 300 g włóczki.
Szatka jest z białego, grubszego płótna, obrębiona białą Arią - szydełko 2 mm.

11 komentarzy:

  1. Bardzo śliczny komplecik.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wyszła,robiłam kiedyś podobną a moze na tej samej bazie tylko rekawki bufiaste,Komplety jest OK.

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny początek Nowego Roku, aby tak cały :) Pozdrawiam Marzanna

    OdpowiedzUsuń
  4. ależ piękny komplecik :)
    pozdrawiam
    Aurelia :-]

    OdpowiedzUsuń
  5. Sukieneczka i dodatki przepiękne :)Młoda dama zapewne wyglądała w niej elegancko i wytwornie:)
    Udane rozpoczęcie nowego roku:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest przepiękna. Maleństwo będzie wyglądać po królewsku.
    Życzę dużo zdrowia Jankowi :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekny komplecik :) Gratuluje wygranej u mnie :D Spódnica wedruje do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I read this post fully on the topic of the resemblance
    of newest and previous technologies, it's amazing article.

    Here is my webpage - the tao of badass

    OdpowiedzUsuń
  9. I am no longer sure where you are getting your information, but good topic.
    I needs to spend a while learning much more or figuring out more.
    Thanks for wonderful information I used to be in search of this info for my mission.


    Check out my web site ... tao system joshua pellicer pdf

    OdpowiedzUsuń
  10. Does your site have a contact page? I'm having a tough time locating it but, I'd
    like to shoot you an e-mail. I've got some suggestions for your blog you might be interested in hearing. Either way, great blog and I look forward to seeing it improve over time.

    My homepage ... the tao of badass dating system

    OdpowiedzUsuń